Nie. Pozycjonowanie wszystkie działania on-site i off-site, np. link building, mające na celu podniesienie pozycji witryny lub strony WWW w wynikach (rankingach) wyszukiwania. Natomiast optymalizacja inaczej SEO to wszystkie działania w obrębie witryny, mające poprawić pozycję witryny lub konkretnej strony www w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
Zapewniamy efektywne pozycjonowanie, które zwiększa pozycję witryny w wyszukiwaniach i zapewnia firmie zwiększoną ilość potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie to wszystkie działania, które z założenia mają podnieść witrynę w rankingach wyszukiwarek internetowych. Są to także wszelkie działania marketingowe związane z kształtowaniem oferty oraz wizerunku firmy w internecie. Pozycja na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google zapewnia firmie wielu klientów – krąży taki żart, że na drugiej stronie Google można ukryć trupa, bo i tak nikt tak nie zagląda. Można uznać, że to prawda, ponieważ hipotetycznie większość użytkowników szukających konkretnej usługi lub produktu, gdy go znajduje, naczęściej na pierwszej stronie, prawdopodobnie nie szuka dalej.
Szacuje się, że 98% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google. To znacznie upraszcza zapewnienie swojej firmie wysokiej pozycji w rankingach – strony www, sklepy internetowe oraz inne witryny dostosowuje się jedynie do wytycznych firmy z Kalifornii.
Z tego, co możemy zaobserwować i wywnioskować z informacji Google – a tych jest niewiele, gdyż ta firma nie lubi się dzielić szczegółami – pozycja strony www lub sklepu internetowego, gdy zostanie już odpowiednio ugruntowana, staje się stabilna i gdy jest odpowiednio pielęgnowana, a działania konkurencji na bieżąco monitorowane najczęściej pozostaje niezmienną lub wzrasta. Wysoka pozycja w rankingach poniekąd zwalnia firmę z potrzeby wydawania pieniędzy na reklamy, ze względu na to, że zapewnia wielu potencjalnych klientów.
Współczynnik klikalności w linki organiczne (w wyszukiwarce) w USA (2020)
Całego ruchu internetowego na świecie pochodzi z urządzeń mobilnych (2021)
Przybliżona ilość czynników, którą Google bierze pod uwagę na stronie www
Dzięki wysokiej pozycji witryny w wyszukiwaniach organicznych na stronie internetowej zwiększa się ruch, a przez to także ilość potencjalnych klientów.
Skuteczne pozycjonowanie, m.in. link building czy optymalizacja SEO, podnoszą pozycję strony www w organicznych wyszukiwaniach, czyli takich, które nie obejmują sponsorowanych wyników.
Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie nie znika. Google uznaje stronę za wartą wysokich pozycji a zmienić to może jedynie pogorszona jakości witryny lub działania konkurencji w obrębie swojej strategii.
Zwiększony ruch w witrynie internetowej to większa ilość potencjalnych klientów, którzy widzą ofertę Twojej firmy. Często pozycjonowanie jest lepszą strategią w dalszej perspektywie niż płatna reklama.
Tworzymy konto dla Twojej firmy w SeoStation. Jest to narzędzie pozwalające na bieżąco monitorować pozycję witryny w organicznych wyszukiwaniach. Konto jest aktywne przez cały czas trwania umowy i umożliwia Ci na monitorowanie efektów naszej pracy.
Wdrażamy dedykowane narzędzia, które umożliwią monitorowanie ruchu na stronie www. Wdrażane technologie pokazują, jak kształtuje się ruch na stronie, pozwalają także na kontrolowanie poprawności wdrażanych danych i wgrywania map witryny. Te wszystkie informacje umożliwiają specjalistą dobranie trafniejszych słów kluczowych i kontrolowanie postępów.
Na tym etapie analizujemy kod źródłowy strony internetowej, czas ładowania poszczególnych podstron i ewentualne błędy. Wszystkie zebrane dane podsumowujemy i eliminujemy problemy, mające negatywny wpływ na pozycjonowanie strony www. Nasze zabiegi sprawiają, że Google uznaje witrynę internetową za bardziej wartościową, ze względu na krótszy czas ładowania i lepiej zoptymalizowany kod.
Content marketing, czyli docieranie do odbiorców za pomocą wartościowych treści, które ich zainteresują. Celem takiego działania jest także pozyskanie potencjalnych klientów. Dbamy o to, aby treści na stronie były interesujące i nasycone słowami kluczowymi, które umożliwią internautom odnalezienie witryny, a algorytmowi Google umożliwi odpowiednie skategoryzowanie strony www.
Budujemy wartościowy link building, sprawdzamy, czy dostępne linki przekierowują do istniejących źródeł, analizujemy konkurencje, monitorujemy trendy i wdrażamy wszelkie inne działania, które mogą przynieść wymierne efekty. Każdy krok, który podejmujemy, wiąże się z wcześniejszą analizą rynku i z oceną, czy przeniesie odpowiednie rezultaty.
Tak. Możemy zająć się regularnym monitorowaniem pozycji Twojej witryny lub sklepu, śledzeniem ruchów Twojej konkurencji i trendów oraz wdrażaniem odpowiednich działań. W przypadku zainteresowania taką formą współpracy prosimy o kontakt agencja@pagix.pl.
Stworzymy dla Ciebie stronę internetową, doradzimy lub przeprowadzimy bezpłatne konsultacje. Skontaktuj się z nami i razem stwórzmy coś wspaniałego ❤️!